Adresa: |
Engelbert Strauss SK s.r.o. Panenská 6 811 03 Bratislava |
|
Kontaktné údaje |
Telefón: Telefax: IČO: DIČ: IČ DPH: Obchodný register:
|
0232 441 795 0232 441 798 52 463 885 2121054474 SK2121054474 Mestského súdu Bratislava III, oddiel Sro, vložka číslo 138278/B Steffen Strauss, Henning Strauss |
Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na všetky zmluvy, ktoré uzatvára spotrebiteľ (ďalej ako "zákazník") so spoločnosťou Engelbert Strauss ako predávajúcim, ktorých predmetom je kúpa tovaru a/alebo služieb ponúkaných v internetovom obchode. "Spotrebiteľ" je každá fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci svojej obchodnej alebo inej samostatnej zárobkovej činnosti. Odlišné podmienky neuznávame, pokiaľ s ich platnosťou nevyjadríme výslovný súhlas.
Tento reklamačný poriadok je zverejnený na internetovej stránke Engelbert Strauss: www.strauss.sk. Zákazník má možnosť oboznámiť sa s reklamačným poriadkom pred objednaním, resp. kúpou tovaru, pričom uzatvorením zmluvy medzi Engelbert Strauss a zákazníkom sa súčasťou tohto zmluvného vzťahu stanú aj ustanovenia uvedené v tomto reklamačnom poriadku, ak ďalej nie je uvedené inak.
Engelbert Strauss zodpovedá za vady, ktoré má tovar pri prevzatí zákazníkom. Engelbert Strauss zodpovedá najmä za to, že v čase, keď zákazník tovar prevzal
Pri použitom tovare Engelbert Strauss nezodpovedá za vady vzniknuté použitím alebo opotrebením tovaru. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Engelbert Strauss zodpovedá za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej dobe (záruka). Na výrobky (tovar) sa vzťahujú záručné doby predpísané zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník. Záručná doba je 24 mesiacov. Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Pri výrobkoch (tovaroch) s minimálnym dátumom trvanlivosti je záručná doba platná do tohto dátumu. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru zákazníkom. Ak Engelbert Strauss pri kúpe tovaru ponúka zákazníkovi k predanému tovaru bezplatne ďalší tovar zdarma (darček), je na zákazníkovi, či ponúkaný tovar (darček) prijme. Tovar zdarma (darček) však nie je predaným tovarom, preto Engelbert Strauss nezodpovedá za jeho prípadné vady a na tento tovar sa teda zákonná záruka nevzťahuje.
Práva zo zodpovednosti za vady tovaru (reklamáciu) sa uplatňujú u Engelbert Strauss prostredníctvom poštovej/kuriérskej zásielky zaslanej na adresu sídla Engelbert Strauss. Pred zaslaním poštovej/kuriérskej zásielky Zákazník zašle Engelbert Strauss e-mailom alebo listom správu o tom, že si plánuje uplatniť práva zo zodpovednosti za vady a opísať zistené nedostatky tovaru. Balík musí byť označený viditeľne slovom „REKLAMÁCIA” a obsahovať: reklamovaný tovar (vrátane kompletného príslušenstva), kópiu dokladu o kúpe tovaru, záručný list (ak bol zákazníkovi vydaný), list presne popisujúci vadu a spôsob, akým sa vada prejavuje, ako aj dostatočné kontaktné údaje zákazníka (najmä spiatočnú adresu, telefónne číslo, e-mailovú adresu). Náklady na vrátenie tovaru znáša zákazník; práva zákazníka vyplývajúce z § 598 Občianskeho zákonníka zostávajú nedotknuté.
Reklamovaný tovar musí byť vyčistený a hygienicky nezávadný. Engelbert Strauss je oprávnený odmietnuť prevziať reklamovaný tovar, resp. začať reklamačné konanie v prípade, ak reklamovaný tovar nebude spĺňať zásady všeobecnej hygieny. Reklamáciu je vhodné uplatniť bez zbytočného odkladu, najlepšie ihneď po tom, čo sa vada tovaru objavila. Prípadné oneskorenie pri pokračujúcom užívaní tovaru môže spôsobiť prehĺbenie vady tovaru, ktoré môže ďalej viesť až k celkovému znehodnoteniu tovaru, čo môže byť dôvodom na zamietnutie reklamácie.
Ak Zákazník uplatní reklamáciu, Engelbert Strauss alebo ním poverený zamestnanec alebo iná určená osoba poučí Zákazníka o jeho právach podľa všeobecného predpisu, a to buď telefonicky alebo formou e-mailu.
Engelbert Strauss na základe rozhodnutia zákazníka, ktoré z vyššie uvedených práv uplatňuje, je povinný určiť spôsob reklamácie ihneď, najneskôr do 3 pracovných dní, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa prevzatia reklamovaného tovaru spoločnosťou Engelbert Strauss. Po určení spôsobu reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa prevzatia reklamovaného tovaru spoločnosťou Engelbert Strauss. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má zákazník právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
Reklamačné konanie nie je možné začať v prípadoch, ak Zákazník nepreukáže, že tovar zakúpil od Engelbert Strauss, t.j. nepredloží kópiu dokladu o kúpe tovaru, resp. záručný list (ak bol vydaný).
Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť:
Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má zákazník právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú zákazníkovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však zákazník nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. Za opätovné vyskytnutie sa vady po oprave sa považuje stav, ak sa rovnaká vada vyskytne tretí krát po jej aspoň dvoch predchádzajúcich opravách. Za väčší počet vád sa považujú súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, pričom každá z nich bráni v riadnom užívaní. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má zákazník právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Engelbert Strauss zašle Zákazníkovi potvrdenie o uplatnení reklamácie ihneď po prijatí reklamovaného tovaru, pričom pokiaľ Zákazník uvedie v reklamácií emailovú adresu, bude potvrdenie, vrátane oznámenia o vybavení reklamácie zaslané Zákazníkovi na uvedenú emailovú adresu. V prípade, ak v reklamácií nebude uvedená e-mailovú adresu, potvrdenie o uplatnení reklamácie bude zaslané na spiatočnú adresu uvedenú v reklamácii. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak zákazník má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
Spoločnosť Engelbert Strauss je povinná o vybavení reklamácie vydať zákazníkovi písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa prevzatia reklamovaného tovaru. Vybavením reklamácie sa rozumie: ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie. Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo zákazníka na náhradu škody podľa príslušných právnych predpisov o zodpovednosti za škodu spôsobenú vadným výrobkom v ich platnom znení.
Ak zákazník reklamáciu tovaru uplatnil počas prvých 12 mesiacov od prevzatia tovaru, môže Engelbert Strauss vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od zákazníka vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.
Ak zákazník reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od prevzatia tovaru a spoločnosť Engelbert Strauss ju zamietla, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže zákazník zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je reklamovaný tovar zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Engelbert Strauss bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak zákazník odborným posúdením preukáže zodpovednosť Engelbert Strauss za vadu tovaru, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Spoločnosť Engelbert Strauss je povinná zákazníkovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie tovaru všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
Ak jedno alebo viaceré ustanovenia tohto reklamačného poriadku je alebo sa stane neplatným, nemá to vplyv na platnosť ostatných ustanovení ani na platnosť zmluvy. Neplatné ustanovenie sa nahradí ustanovením, ktorého účinok sa čo najviac približuje hospodárskemu účelu, ktorý zmluvné strany neplatným ustanovením sledovali.
Engelbert Strauss si vyhradzuje právo na zmenu tohto reklamačného poriadku. Povinnosť oznámenia zmeny reklamačného poriadku je splnená umiestnením na internetovej stránke, pričom zmenený reklamačný poriadok sa neuplatní na právne vzťahy medzi Engelbert Strauss a zákazníkom, ktoré vznikli pred zverejnením upraveného znenia spoločnosťou Engelbert Strauss na webovej stránke; pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností platí, že zadaním objednávky zo strany zákazníka po tom, čo už došlo k oznámeniu zmeny tohto reklamačného poriadku, zákazník súhlasí s predmetnými zmenami.
Tento reklamačný poriadok je platný od marec 2022.